tisdag 8 januari 2013

Full fart framåt


Flytten är överstökad och julen firad. Nu är det full fart framåt med manuset som gäller.

Någonstans trodde jag att man drog vissa lärdomar för varje bok man skrev, att man så småningom skulle kunna känna sig lite mer säker på vad man sysslade med.
Men så är det inte. Trevandet, ändrandet, grubblandet, tvivlandet, allt är det samma nu som när jag skrev de andra två manusen.

Och detta ohälsosamma pendlande mellan vällustilningar när man kommer på något bra (som man tycker just då i alla fall) till förlamande panik. Helvete så dåligt, hur ska jag få liv i det här?

Men i dag var det roligt. Hurra.

1 kommentar:

  1. Det är nog rätt så mänskligt att tvivla. Men jag vet att du grejar det och jag väntar med spänning på den tredje boken =)
    Och jag hoppas de blir film så småningom, som så många andra svenska böcker =)
    Lycka till med skrivandet!
    Kram Annica

    SvaraRadera