fredag 2 september 2011

En enkät, typ

Bästa Amanda Hellberg vill att man svarar och då gör man det.

Brukar du komma i tid:
Ja, jag är nog en ganska punklig människa. Hellre för tidig än för sen.

Har du bra kondition:
Nej, det kan man verkligen inte säga.

När blev du fotad senast:
I går fotade jag mig själv iförd hörselskydd på skjutbanan, en bild som jag genast raderade.

Hur känner du dig nu:
Extremt trött (mina romankarakärer med alla sina konflikter och gråtattacker gör mig helt utmattad), ganska nöjd (över min arbetsinsats) och glad.

Vanligaste färg på dina kläder:
Rosa, tror jag.

Kan du laga mat:
Ja, men shit vad tråkigt det är.

Vad pluggar du:
Inget.

Blir du bra på kort:
Nej, verkligen inte.

När och varför grät du senast:
Förra fredagen. För att jag hade ont i mitt operationssår och för att jag kände mig orkeslös, ensam och allmänt ynklig.

Var det pinsamt att svara på det:
Ja, lite. Jag är tuff, jag, förstår ni.

Hade du en bra kväll i går:
Ja. Först var jag på skjutbanan och sedan skrev jag några timmar. Hade ett härligt flow.

Din favoritdryck på morgonen:
Först te, sedan kaffe.

Är du nyttig:
Haha. Nej, inte speciellt.

Har du någonsin haft ett jobb:
Ja, flera stycken. (Vårdare i hemtjänsten, lokalredaktör, skvallerreporter, kvällstidningsreporter, webbredaktör...)

Är du blyg:
Ja, jätte.

Vilken tid gick du upp i dag:
Klockan åtta.

Vilket tv-spel spelade du senast?
Det var så länge sedan att jag inte minns. Singstar, kanske. Om det räknas som tv-spel.

Vilket tv-spel är ditt favoritspel?
Är ingen spel-människa.

Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Lite. Två glas vin kanske. Känner lätt av ett glas champagne.

Har du spytt offentligt?
Det har hänt, ja.

Jag sover:
Sämre nu är tidigare...

Vad sa du senast?
"Men oj, tack!" (Till pappa som kom med ett glas vin.)

Var du på någon festival i somras:
Nej.

Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Det beror på. Mamma eller någon kompis (oftast A-H eller E). Barnens faster får ofta samtal när jag är behöver stöd. Men när jag är riktigt arg eller ledsen ringer jag inte till någon.

Vad skulle du behöva just nu:
En frisör, en magisk egergidryck och några fler timmar per dygn.

Har du snygga skor:
Nej, det kan jag inte påstå. Oftast gympaskor.

Vad var det första du sa i morse:
"God morgon."

Har du sovit i din egen säng i natt:
Nej, i mammas och pappas gästsäng.

Har någon annan sovit i din säng i natt:
Nej.

Har du körkort:
Ja.

Är du ensam nu:
Jag är ensam i rummet, men inte i huset.

Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Att träffa barnen igen (på måndag) och Forums höstfest.

1 kommentar: