tisdag 9 augusti 2011

Blackeberg och skyltarna









4 kommentarer:

  1. Så vackert!

    Förresten, apropå den sista skylten har du väl hört om den som beställde en skylt med "Ur Och Optik". När skylten kom var det olika långa mellanrum mellan orden, varpå skylten skickades i retur med följande meddelande till tillverkaren:

    "Det ska givetvis vara lika stora mellanrum mellan Ur och Och och Och och Optik"!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin samling gamla godingar - jag gillar Ur O Optik allra mest! (Har du någonsin sett någon gå in i den där trikåaffären som nu säljer herrkläder?)

    SvaraRadera
  3. Superfina skyltar! Blir nostalgiisk- det här är barndom. Kommer ihåg hur gott det luktade i min hembys tobaksaffär, en blandning av piptobak, godis och bokmärken. Och att det fanns en massa spännande serietidningar man ville bläddra i men inte vågade eftersom kassörskan kunde bli arg.

    SvaraRadera
  4. Erika Hermansson9 augusti 2011 kl. 11:09

    Som jag har saknat dig! Följde din tidigare blogg och sörjde när du försvann. Av någon anledning har jag sedan bloggen försvann då och då tänkt på dig och undrat hur du mår. Kanske anade jag något mellan dina rader. Av en slump googlade jag dig och fick idag fram din nya blogg. Har nu läst varje inlägg du skrivit och har pendlat mellan skratt och gråt. Vilken resa du har gjort och så fint du ordnat ditt liv. Jag hoppas verkligen att du mår bra nu! Ville bara säga det. Kram.

    SvaraRadera